CD “kunde oe Pertijke”

Het eerste exemplaar van de nieuwe Sjefkes CD ‘Kunde oe Pertijke’ is vorig jaar officieel aan Burgemeester Han Polman en Koert Damveld van de Stichting Vastenavend overhandigd. Het is een fantastische compilatie geworden uit negen jaar Vastenavendconcerten.

De CD bevat negen nummers die speciaal voor de Sjefkes zijn gearrangeerd. De bezoeker van de concerten zal de melodieën van nummers als ‘Bij ons in ’t Krabbegat’, ‘Sirrekus’ en ‘Ontmaskerd’ direct herkennen en kunnen beamen dat de Sjefkes inderdaad “D’r Pertijke kunne blaze”.

Aan de productie van de CD is door Harmonie Kolping's Zonen en Lions Club Bergen op Zoom geruime tijd gewerkt. In januari van 2010 hebben de opnames plaats gevonden. De aula van 't Rijks is twee dagen lang ingericht als opname studio. Met dirigent Ton van Grevenbroek op de bok en Frank van der Poel als klankregisseur achter de mengtafel is keihard gewerkt om met opnametechnicus Leen Robbemont van LAR music de negen pareltjes op "tape" te krijgen.

Zoals de CD een streling is voor het ware Vastenavend-oor, is het hoesje een streling voor het oog. Petra Kwaadgras, een jonge getalenteerde kunstenares uit Bergen op Zoom, heeft getekend voor het verfrissende en originele ontwerp. In het hoesje is een fraai kunstwerkje bijgesloten, dat zich uitstekend leent om in een lijstje een kamer of kantoor op te sieren. De kunstwerkjes zijn genummerd, waardoor de CD een echt collectors item is geworden.

De CD kost €11 en is verkrijgbaar bij:
- Rookshop de Schelde
- Van der Kreek Boekhandel